Kundundersökningar gör jobbet enklare

Det spelar ingen roll vilken bransch du är i. I all verksamhet är det viktigt att vara lyhörd på kundernas åsikter och attityder. Därför är det klokt att göra kundundersökningar titt som tätt. För att kunna göra riktigt bra affärer och driva ett företag på ett sunt sätt behöver man känna till vad kunden vill ha och vad kunden förväntar sig att du ska leverera.

Hjälper dig att nå målgruppen

Genom att ställa frågor genom olika kundundersökningar får du en betydligt rikare och djupare inblick i din målgrupps intressen och attityder. Denna inblick är viktig för ditt företag och dina produkter. Du kan till exempel lära dig vad dina kunder gillar och vad de inte gillar, vilka färger de föredrar, om de generell är nöjda eller missnöjda med din service, osv. Genom att känna till detta kan du rikta in din marknad mer precist mot kundernas önskemål och krav. Ju mer du vet om dina kunder desto bättre service kan du ge dem. Och bra service leder till glada kunder som återkommer.

Säkra och effektiva kundundersökningar

Ett konsultföretag som arbetat med många kunder och har goda referenser är CMA Research. Deras kunder är organisationer, föreningar och företag som vill kunna hitta rätt i fråga om att nå sina målgrupper. De vill utveckla sina företag och få reda på vad marknaden tycker om deras varumärke, service och produkter och tjänster.

CMA Research AB har sina rötter vid Linköpings universitet. De riktar in sig på är inriktade på kundundersökningar, medarbetarundersökningar och marknadsundersökningar. Det bildades under hösten 1995 och har ungefär 35 medarbetare. CMA Research ägs av medarbetare som är aktiva och verksamma i företaget. Deras omsättning 2015 uppgick till ungefär 42 miljoner kronor och de hade god lönsamhet.

Specialister och experter

Den som bokar sina kundundersökningar av CMA Research får konsulter med mycket erfarenhet. Teamet har hög kompetens och kapacitet att arbeta med flera uppdrag samtidigt. Deras projektledare och analytiker har akademisk examen inom sina respektive specialområden. De arbetar genom att göra telefonintervjuer, personliga intervjuer och webbaserade undersökningar.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *